Bank Holiday!

Idag har det varit bank holiday i England och trots att jag har jobbat så känns det inte alls som måndag idag. Jag började vid tolv imorse och efter att ha fått i alla ungar mat gav vi oss iväg till parken med Rosie. Det har till min stora glädje varit ganska soligt idag, men det är väldigt kallt både på dagarna och nätterna nu och man kan verkligen känna att hösten närmar sig. Men det har varit en härlig dag och ungarna har varit relativt hjälpsamma under hela dagen. Angus gick till och med frivilligt över från Rosies famn till min idag och då blev jag så glad att jag nästan fick tårar i ögonen. Han börjar nog vänja sig lite vid mig nu och det känns riktigt bra. Jag klarar inte av att göra det lilla charmtrollet ledsen varje dag.

Igår var det, liksom idag, Notting Hill Carnival och jag måste tyvärr säga att jag missade den både idag och igår. Idag är jag nämligen för trött för att orka ta mig dit och försöka leta upp mina vänner i vimlet och igår träffades jag och Carro på Oxford Street för lite shopping och det hela drog ut på tiden så pass länge att när vi äntligen var färdigshoppade, festfixade och förflyttade till Notting Hill så var karnevalen över. Men vi tog oss istället till Trellick Tower för lite festande hemma hos en friend of a friend. Kvällen blev riktigt lyckad och vi kom hem igen någon gång runt tresnåret. Så imorse var jag faktiskt förvånansvärt pigg och inte ens hälften så bakis som jag hade förväntat mig att bli.


Yesterday.

Imorgon kör jag återigen från tolv och även om jag kanske borde rycka upp mig och ta mig iväg till Notting Hill nu så känns det inte så lockande. Jag känner mig sjukt tråkig som sitter hemma, men samtidigt känns det lite småtrist att dyka upp trött och nykter så här sent när alla redan är aspackade och peppade till tusen. Så jag får väl satsa på nästa år istället antar jag.

Nu ska jag snart skypa med Becksen och försöka ladda ner någon trevlig film att fördriva tiden med senare ikväll. Ska nog satsa på att komma upp lite tidigare imorgon och inleda dagen med en promenix i området. Risken finns ju dock att jag går vilse och inte hittar hem igen innan kvällen och det vill vi ju inte. Jag får kanske köra på Hans och Gretas taktik och ta med mig lite brödsmulor i fickan, men som jag har förstått det så är den metoden inte alltför effektiv. Jag måste verkligen få ner google maps i mobilen! Blir komplett galen av denna ständiga ovetskap om var jag befinner mig och hur jag ska ta mig hit och dit. Av någon anledning tycks det dessutom bli värre för varje dag. Om någon har några goda råd för hur man skaffar sig ett lokalsinne så är jag absolut beredd att ge dem en chans.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag vet bara en sak - när det gäller lokalsinnet är jag helt fel person att fråga!

2010-08-30 @ 22:04:40
Postat av: Ywonne Löfvall

Bytt bild ser jag. Väldans fin den nya, du stumpan.

kram mamma

2010-08-31 @ 06:38:27
Postat av: Amanda

Jo, jag är ju verkligen inte blond längre så det var nästan nödvändigt. Och Frida, det känns skönt att veta att jag inte är ensam. (:

2010-08-31 @ 10:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0