Lokalsinnet på topp!

Fy sjutton, vilken dag jag har haft idag. Jag tillät mig själv att sova lite längre imorse eftersom den tidiga pubkvällen igår inte avrundades förrän framåt halv fem-snåret på natten. Därefter gav jag mig ut ur huset med planen att vandra runt i London för att skaffa mig en bättre uppfattning om staden. Det började ganska bra och jag gick från Kilburn mot Paddington och vidare mot Marble Arch för att sedan hamna på Oxford Street som jag följde tills den tog slut. Insåg att jag nog borde gå mot Soho och gick därför tillbaka en bit och sedan därigenom förbi Leicester Square till Charing Cross där jag efter ett par timmars vandring började fundera på att ta mig till Islington för att möta upp Karolina efter jobbet. På tunnelbanestationen i Charing Cross köpte jag en extremt liten och opraktisk karta och försökte ta mig till adressen där Karolina jobbade. Jag fortsatte ner till Westminster och checkade av bland annat Big Ben på min mentala sightseeing-lista, därefter gick jag förbi Victoria Station och vidare mot Chelsea-hållet (att det var däråt jag gick hade jag givetvis ingen aning om då utan trodde att jag var på väg mot Islington). Väl framme vid slutmålet insåg jag att jag hade rört ihop adressen med en annan och istället för att befinna mig utanför The Diner i Islington stod jag utanför språkskolan Instituto de Cervantes i ett bostadsområde någonstans cirka fyra kilometer sydväst ifrån den plats jag skulle till. Så kan det gå, tänkte jag och gjorde mitt bästa för att inte skratta ihjäl mig där jag stod i min ensamhet och undrade hur jag skulle ta mig hem. Efter drygt fyra timmars vandring utan mat i magen och med viss baksmälla från gårdagen hade jag nämligen inte en tanke på att använda mig av samma metod som tidigare även på hemvägen. Speciellt inte när man upperbarligen hamnar nästan en halvmil fel i slutändan ändå. Gick tillbaka till Victoria och lyckades efter viss reseplanering ta tunnelbanan till Kilburn High Road. Den sista kilometern hem från tunnelbanestationen var nog bland det värsta på länge och mina fötter ser sådär mysiga ut nu kan jag säga.

Väl hemma igen bestämde jag mig för att skippa utgången i Camden ikväll och helst inte försöka röra på mig mer idag. Bara tanken på att bära klackar gör mig gråtfärdig. Så istället för att gå ut blir det en lugn hemmakväll på rummet, men det är trevligt det också. Jag har dessutom laddat ner sista säsongen av "Two and a Half Men" för att få höra lite ordentlig amerikanska och förhoppningsvis glömma den här lustiga accenten som jag börjar höra hos mig själv mer och mer för varje engelskt ord jag säger.

Imorgon blir det nog bara lugnt och det enda som är planerat är kaffe med Karolina under dagen och skype med mor och Martin på kvällen. Nu ska jag nog gå och doppa mina små fossingar i iskallt vatten innan jag startar mitt lilla serierace.


Karolina och Wednesday i Queen's Park.


Hemmaspa på Mapesbury Road.


Onödig fotografering i Queen's Park.


På promenad med Angus.


Med Emma och Malin i Camden igår.

Slänger upp lite bilder från de senaste dagarna mest för att det fyller ut bloggen lite och gör den lite roligare.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Ywonne

inga onödiga bilder alls, härligt att se, lilla gumman så synd att du fick din mors no existant since of directions, näe jag är värre än dej, jag hade väl hamnat i skottland eller nåt,stackars dina "tossar" men till skillnad från mej så går du bara fel en gång. har dessutom sagt upp bekantskapen med din moster som säger att jag inte kan köra bil

men jag ska överväga att förlåta henne eftersom det kom efter kvällens kräftskiva hos Anna och Tommy // kram

2010-08-22 @ 02:34:16
Postat av: Amanda

Bråka inte med dina syskon! (Känner du au pair-vibbarna?) Jo, jag hoppas att det går bättre nästa gång. De tycker ju det är vettigt att stänga av halva tunnelbanan på helgerna här så det är ju lite klurigt att ta sig runt med den! Men men...

2010-08-22 @ 11:32:56
Postat av: Frida

herregud! efter den där vandringen är du ju mer än tillräckligt uppvärmd för att knata upp på kebnekaise med mig! och jag håller med din mor - inga bilder är onödiga :)

2010-08-22 @ 12:54:40
Postat av: Amanda

Fridus! Hur är det med dig? När kommer du över till London? Du kan ju lika gärna flytta hit och leta jobb nu tycker jag! :) Så kan vi leta upp något berg att vandra på också. Perfa! :D

2010-08-22 @ 19:26:40
Postat av: Becka

haha, vad duktig du är! kul med bilder också, har själv försökt ordna lite med en blogg men har inte börjat skriva ännu haha.. snart åker jag!!

2010-08-22 @ 20:27:51
URL: http://rebeckaibarcelona.blogg.se/
Postat av: Martin

Snart kommer jag :D så kan vi gå vilse tillsammans!!

2010-08-22 @ 23:28:06
Postat av: Amanda

Åh, vad underbart, baby! Jag går gärna vilse med dig. Saknar dig! <3

2010-08-22 @ 23:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0