Två veckor kvar!

Godkväll!
Nu är det exakt två veckor kvar tills jag kommer hem till Linköping för att fira jul. Det ska verkligen bli härligt, även om jag oroar mig lite för hur jag ska hantera kylan. Jag tycker ju att det är kallt här och då är det ju ändå inte minusgrader här än. Men jag har ju i och för sig inga större planer på att vara utomhus, så det ska nog lösa sig.

Idag har varit en ganska okej dag. Åtminstone till en början, innan min favorit från polisen ringde och ville prata om min lilla trafiköverseelse igen. Puss på honom! Men nu är det i alla fall klart att alla papper kommer hem till mig och ska skrivas på och skickas tillbaka innan jag åker tillbaka till London. Jag anser fortfarande inte att jag har ignorerat väjningsplikt, men då det uppenbarligen verkar oerhört omständigt att betala böter härifrån London känns det extremt krångligt, för att inte säga omöjligt, att ta upp saken i tingsrätten. Och vad spelar det för roll när de uppenbarligen redan har bestämt sig för att allt är mitt fel. Nej, lika bra att betala och se glad ut. De verkar ju ha ganska stora problem med att sköta sitt jobb på ett snabbt och smidigt sätt redan som det är så varför komplicera det för de små stackarna?

Annars har dagen som sagt varit bra. Vi var i kyrkan och firade Lucia, åt massa lussebullar och sjöng julsånger. Sedan kom vi hem, åt mat och nu sover alla utom Fonsie. Tisdagar är normalt sett ganska bra dagar just därför att vi är i kyrkan halva dagen och det enda som förstör den annars lugna tillvaron är bussresorna dit och hem. Jag tror inte jag kan beskriva vilka idioter som åker på dessa bussar. De står och hänger och är i vägen precis hela tiden, flyttar inte på sig och verkar fullkomligt likgiltiga till det faktum att det då och då är en massa stackars nannys och mammor som försöker komma av och på med sina inte allför nätta barnvagnar. Och då blir jag sur! Och stressad eftersom det inte är lätt att ta sig ut ur en buss med en stor dubbelvagn när ingen vill reagera och släppa förbi en. Men som jag har nämnt tidigare så är den här staden inte gjord för folk med barn.

Nej, nu blev det ett ganska bittert inlägg. Det är inte alls så dystert som det låter och jag har faktiskt köpt en massa godis i svenska affären idag som jag tänkte stoppa i mig nu och glädjas åt. Borde se slutet på "Notting Hill" också som Caroline och jag båda somnade till igår.


Jag, Caroline och Airplane igår kväll.

Imorgon väntar ett tolvtimmarspass och fem minusgrader enligt väderprognosen. Men dagen inleds med sång och frukost på sängen för Rosie som fyller år. Hipp hipp hurra!

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Ywonne Löfvall

Hallå!oroa dej inte för kylan, gör som jag, gå i thermo dygnet runt, du fattar inte hur varmt och skönt det är. Jäst katt det där, ser inte helt pålitlig ut om jag får säga. Hälsa Rosie grattis och hoppas att ni tar hand om henne lite extra.

kram mamma

2010-12-08 @ 07:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0