Bitterhet!

Nu har jag inte bloggat på ett par dagar. Det finns egentligen ingen direkt anledningen till det, utan jag har mest varit för trött för att ta tag i det. I fredags skulle vi ha gått ut i Camden, men jag och Carro tappade peppen och gick hem och såg på film istället. På lördagen kom jag inte ut ur huset förrän vid halv fem då jag åkte till svenska puben och drack Rekorderlig cider med las chicas suecas. Därefter följde Cecilia med mig hem och vi åt en massa mat och såg på "Crossroads". Väldigt behaglig sysselsättning en lördagkväll.


Jag, Caroline och Ida i fredags kväll.

Igår åkte jag och Carro hemifrån vid halv tolv och mötte upp andra Carro i Covent Garden där vi spatserade omkring en stund innan vi åkte vidare till Brick Lane där vi köpte mat på food marketen och drack mojitos. Vi hamnade senare på Vibe Bar där jag och Netzell blev kvar medan de andra gick hem. Efter ett par timmar hade vi fått i oss en hel del och vid halv åtta var jag ganska ordentligt berusad och bestämde mig för att åka hem. På hemvägen mötte jag upp Carro som hade varit hos Brendan och vi var hemma igen vid strax innan elva tror jag.


På Vibe Bar igår eftermiddag.


Söta Caroline ute i kylan.


Idag har jag mått ganska okej, men nu sitter jag här och kokar av ilska. Jag är så trött på det här jävla huset. Ingenting fungerar som det ska. Vi bokstavligen fryser ihjäl här uppe på översta våningen, tvättmaskinen har lagt av och kommer inte fungera igen förrän på fredag och nu har vi inget varmvatten över huvud taget. Alltså inte ens några droppar. Allt som kommer ur kranen är iskallt och till och med jobbigt att tvätta händerna i. Som grädde på moset har jag dessutom ont i varenda muskel i kroppen, något jag tror är ett resultat av mina lustiga sovställningar som jag tvingas sova i nu till följd av mina sömnsvårigheter. Och ja, just det, jag har en fucking mus som springer omkring i mitt rum på nätterna också och knastrar och knaprar på väggar och golv. Huvudvärk har jag också, och ont i halsen. Så jag kommer med största sannolikhet att åka på världens förkylning nu under de närmsta dagarna eftersom det är ungefär så här man känner sig innan man drabbas av det. Kul!

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Ywonne Löfvall

ja, dusha i kallt, det går, tvätta kläder, det löser man med 2 punds tröjor på primark, kallt på rummet, gå genast och köp en värmefilt och använd rebeckas kort, gör det direkt och lägg den under täcket innan du ska lägga dej, men en jävla mus, näe där går gränsen, herregud, stackars stackars dej, jag hade flippat, tur dock att du inte är lika rädd som mej, men köp en värmefilt och lämna in kläderna på tvätt och låt chefen betala, kram mamma

2010-11-23 @ 08:08:28
Postat av: Amanda

Jo, det vore ju faktiskt inte mer än rätt! :)

2010-11-23 @ 10:26:23
Postat av: Sofie

pärlan ibland är livet bara skit :( tur då att julen närmar sig och du kommer hem till oss! längtar! PUSS

2010-11-23 @ 11:05:31
Postat av: Amanda

Jaaa! Jag ser verkligen fram emot en fika eller två i juletid! <3

2010-11-23 @ 14:08:38
Postat av: Frida

vad fan, jag trodde att den där familjen hade pengar?!

2010-11-23 @ 18:58:58
Postat av: Amanda

Det har de kanske, men de har möss också! ;)

2010-11-23 @ 19:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0