Första advent!

Hej där!
Idag är det en något mer positiv Amanda som skriver, vilket känns skönt. Jag sitter hemma och dricker rödvin och äter lussebullar inköpta på Totally Swedish och snart kommer Caroline upp ur badet och då väntar myskväll med godis och film. Vi har haft en riktig heldag ihop idag och jag måste säga att de här segsöndagarna med Carro är bland de bästa som finns. Vi började dagen med en sväng till Oxford Street där jag bytte min nya, svarta jumpsuit till en bättre storlek. Carro hittade en liknande även hon och därefter bar det av till Totally Swedish och sedan IKEA. Så nu har vi precis kommit hem och vi är genomfrusna båda två, men mätta och belåtna och i behov av en lugn hemmakväll.

Den här veckan har ju annars varit ganska tråkig. I alla fall fram tills i fredags kväll. Jag jobbade så gott jag kunde i onsdags och torsdags, men i fredags låg jag i princip bara uppe på rummet med feber och sov. Jag vaknade endast då och då när jag behövde fylla på med febernedsättande och huvudvärkstabletter. På kvällen orkade jag mig till slut upp och bestämde mig för att byta ut vilotaktiken mot något annat då jag inte hade sett några som helst resultat trots tre dagars vila. Jag mötte därför upp Hannah och Sofie som kom hit i torsdag och vi drog till Soho för middag och drinkar. Vi blev kvar ganska länge och jag var tillbaka igen vid tretiden på natten.

Igår träffades vi vid Oxford Circus klockan elva för lite sightseeing och allmän Londonvandring och lyckades på bara några timmar pricka av både Piccadilly Circus, Buckingham Palace, Big Ben, Trafalgar Square, Tower of London och Tower Bridge. Därefter gick vi på en två timmar lång, guidad Jack the Ripper-tur och avslutade eftermiddagen med afternoon tea i närheten av Liverpool Street. Kvällen spenderades sedan först på deras hotellrum och senare på lite olika pubar häromkring.

Slänger endast upp ett fåtal bilder då resterande kommer att synas på Facebook.

Finfint besök direkt från ICA Supermarket i Malmslätt. ;)


Jag och Hannah på väg till Buckingham Palace.


Afternoon tea.


På hotellrummet igår kväll.


Så jag har fått ett riktigt bra avslut på en annars ganska pissig vecka och det var jättekul att se mina gamla ICA-buddies igen. Nu väntar en ny vecka och då hoppas jag kunna lämna den här jobbiga sjukdomen bakom mig helt och hållet. På tisdag kommer Josefine Kron hit så då får jag återigen kärt besök. Det peppar vi för!

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Martin

Hoppas du blir helt frsk nu baby :) Later ju som en riktig myssondag..vill ocksa ha lussebullar...finns inga har sa langt ogat kan na tyvar. Puss pa dig baby <3

2010-11-29 @ 04:07:48
Postat av: Ywonne Löfvall

Hej ! det låter som det rätade upp sig på slutet, och ni verkar ha haft en mysig avslutning på helgen också. Vi köpte toy stories 3 och såg med wille på kvällen, den var riktigt bra. hoppas du får hålla dig frisk nu, och att josse och du får en fin vecka, vi rings senare, kram mamma

2010-11-29 @ 06:39:21
Postat av: Amanda

Det slutade med att jag åt 8 lussebullar, vilket är lite sjukt till och med för mig. Och Toy Story 3 är jättebra, men jösses vad man gråter. :)

2010-11-29 @ 10:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0