Höst i London!

Tredje november! Gud, vad tiden har börjat gå fort helt plötsligt. Det är verkligen höst här nu och jag måste säga att jag tycker ganska bra om den hittills. Idag har varit en ganska perfekt dag faktiskt, bortsett från en sönderslagen vinflaska och ett ganska allvarligt utbrott från Hanks sida nu på eftermiddagen. Men annars har den här dagen faktiskt varit väldigt bra. Efter att ha ätit frukost med barnen imorse tog Rebecca de tre största till skola/dagis och jag gav mig ut på en liten shoppingrunda med Angus. Mamma hade nämligen lyckats sälja min gamla Peak-jacka på blocket och skickat över pengarna till mitt konto. 800 kr! Och det kan man göra mycket med på Kilburn High Road. Det blev bland annat två tröjor och en sjal, samt lite annat smått och gott som jag tyckte kunde behövas i min garderob.


Jag har börjat gilla den här årstiden!


Höst på Mapesbury Road.

Nu har jag ganska nyligen slutat och Carro kom precis hem med lite cider som hon köpt med sig på vägen hem från jobbet. Så jag ska springa ner och hämta lite is tror jag. I övrigt känns allting riktigt bra! Jag börjar först klockan tolv imorgon och det ska verkligen bli skönt med lite sovmorgon. Jag blir nästan lite störd på mig själv för att jag känner mig så tillfreds med min tillvaro. Så jävla bra har jag det väl inte? Men det känns ändå betydligt bättre än det gjorde för ett par veckor sedan. Och det är fint och gult här nu och det prasslar så härligt om alla löv när man går omkring på gatorna. Varmt är det också. Allt som innebär att man kan lämna jacka och vantar hemma är varmt i mina ögon, och det kan man utan problem göra i det här vädret. Det är för övrigt inte sant det här om att det alltid regnar i England, vilket är ganska skönt. Men å andra sidan kanske jag inte ska uttala mig om den saken förrän vintern är förbi. Jag kan tänka mig att det kommer en och annan regnskur då.

Nej, nu ska jag springa ner och hämta mängder av is. Så blir det lite mys med Carolinen ikväll!

Ciao.
/Amanda

Kommentarer
Postat av: Ywonne Löfvall

två fina bilder du lagt upp, särskilt den med bänken den kan du göra planch av. Skönt att du är lite gladare, och det finns ju inget som slår en shoppingpåse el två. Härligt. Själv ser jag fram emot momsträff med skatteverket i ryttargårdskyrkan kl 13, hoppas man kan hålla sig vaken. kram mamma

2010-11-04 @ 07:41:46
Postat av: Linnea

HEEEEJ! det låter jättemysigt! jag vill också gå runt och kunna sparka höstlöv hela dagarna! här har det regnat en el på senaste så inte alls lika fint :( pUSSSSS

2010-11-04 @ 09:07:28
Postat av: Amanda

Tackar! Härligt med momsträff! ;) Och Linnea, du är så välkommen att komma hit och sparka löv med mig! :D

2010-11-04 @ 10:05:50
Postat av: Sofie

hej på dig gullet. skönt att det känns så bra! förhoppningsvis fortsätter det så :) ha så härligt när becksen kommer! puss, saknar er

2010-11-08 @ 12:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0