Några dagar senare...

Hej där! Jag sitter hemma i sängen och funderar över varför min lördag suger. Ida ringde precis och bad mig komma till Camden och festa, men jag har precis duschat och har varken kläder eller smink på mig nu. Rebecka är sjuk. Hon har varit det i princip sedan hon kom hit i tisdags så hon var inte med på stan så länge idag. Istället vandrade jag omkring själv en stund och mötte sedan upp Rebecka Kullberg på Regent Street för en sen lunch. Igår stannade vi hemma och beställde massvis av indisk mat som vi proppade i oss så nu luktar det lite suspekt inne på mitt rum. Torsdagskvällen spenderades på Elk och annars har det typ hänt nada.

Men den här veckan har jag i alla fall lärt mig följande:
  • Att gå omkring inne i stan med en dubbelvagn och två otåliga barn under tidspress är en mindre lyckad idé och någonting som jag absolut inte rekommenderar. Jag provade detta själv i tisdags eftermiddag då jag tog mig från Marylebone till Leicester Square och sedan tillbaka upp till bussen vid Oxford Circus. Orsaken? Jag skulle hämta ut biljetter till musikalen och hade varit i svenska kyrkan med barnen.
  • Det är aldrig för tidigt att börja sin julklappsshopping! Själv har jag redan fått tag i julklappar till sju personer, men har fortfarande en hel del kvar att inhandla. Det blir dessutom allt svårare att ta sig fram i och till affärerna inne i stan nu när julen närmar sig så det är lika bra att börja i god tid.
  • Hamleys är totalt craaaazy! Det kryllar av turister, barn och galna anställda som skriker och kastar leksaksflygplan och kör radiobilar inne i butiken. Men å andra sidan luktar det pepparkaka och jul såhär års och julskyltningen går verkligen inte att missa. Mysigt!
  • Att klippa sin egen lugg är inte bara svårt, utan dessutom långtråkigt och jäkligt pilligt. Det kan verka som en skojig och inte särskilt avancerad sak att sätta igång med en lördagkväll när ingenting annat händer, men det tar i själva verket betydligt mycket mer tid än man kan tro.
Det sistnämnda satte jag igång med nu när jag kom hem från stan. Jag fick ett litet hopbryt i provrummet på Topshop när ingenting passade och bestämde mig för att skaffa ny frisyr istället för nya kläder. Tur att Rebecka var på plats och kunde hjälpa mig när jag tröttnade half way through. För säkerhets skull köpte jag lite kläder också, ifall jag inte skulle bli nöjd med håret. Det slutade med att jag nog kanske inte är nöjd med något av dem, men jag vänjer mig nog.

Becka och jag ätandes brieost innan Elk i torsdags.


Becks!


Älgeeeen!


Jag klipper lugg!


Avklippt!


Resultatet! Efter att Rebecka hjälpt mig styra upp det hela.


Imorgon ska jag babysitta hos Sabina mellan tolv och fem. Det är väl lite dumt egentligen etersom Rebecka är här, men jag behöver verkligen pengarna. Och Becksen mår ju ändå inte toppen direkt. Därefter hoppas jag kunna ta några drinkar någonstans för sedan är helgen slut. Nästa vecka har jag ingenting speciellt planerat, men helgen efter det kommer Sofie och Hannah hit så då blir det säkert fullt upp. Nu ska jag nog krypa ner i sängen och sova.

Godnatt!
/Amanda

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vad fin du blev i lugg - assöt :)

Hoppas du har det bra därborta, du är en riktig lite arbetsmyra iallafall!

Puss!!

2010-11-14 @ 11:16:08
URL: http://evelinastendahl.blogg.se/
Postat av: Frida

vad fin du är!! att klippa sin egen lugg är ännu mer våghalsigt än att låta pojkvännen köra ett varv med saxen runt huvudet :p julklappsshopping är något jag också borde ha börjat med vid det här laget! :o

2010-11-14 @ 12:58:39
Postat av: Amanda

Tjoho på er båda!

Jo, jag har det helt okej, du vet hur det är :p Inte alltid toppen! Men till jul kommer jag hem och då kanske vi kan ses en sväng?

Och Frida, kom hit och shoppa julklappar med mig då! Och vad vill du ha för något? Pussar!

2010-11-14 @ 15:17:24
Postat av: Ywonne

Anders tyckte du blev jättefin, fast det är du ju alltid! // puss från oss!

2010-11-14 @ 18:13:05
Postat av: Amanda

Tackar, tackar! Såg för övrigt Frozen nu precis. Brrrrr och fy! Jag stannar inomhus i vinter! Och håller mig borta från rävarna som smyger omkring i området. :)

2010-11-15 @ 02:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0