Back to work!

Den här dagen har gått fort. Det är alltid skönt när långa arbetsdagar går fortare än man förväntar sig. Nu är ju den här dagen visserligen inte slut än, men två av fyra barn sover och de andra två ska också snart i säng, så det blir nog inga problem. Det är lov den här veckan så de stora pojkarna är lediga från skolan och går på sports camp hela veckan istället. De är därför förskräckligt trötta båda två nu och somnar säkert snart framför tv:n.

I helgen var mamma och Louise här. De kom i torsdags och mötte upp mig när jag slutade jobbet vid halv fyra. Vi åkte hem till deras hotell i Notting Hill, gjorde oss klara för middag och musikal och åkte sedan mot Covent Garden där det först blev mat på Joe Allen och sedan Dirty Dancing på Aldwych Theatre. Maten var god och musikalen helt okej, men då det gick någon slags magbakterie på Hopskotch och jag bara mådde väldigt illa var det svårt att uppskatta det hela.

På fredagen gick vi upp tidigt och åkte till Kilburn för att de skulle få se lite av området där jag bor. Det är inte speciellt upphetsande enligt mig, men mamma och Lollo lyckades göra av med en hel del pengar i de små butiker som finns att tillgå här. Själv gick jag till jobbet vid halv tolv och var tillbaka på hotellet i Notting Hill igen strax innan åtta på kvällen. Då tog vi oss till en jättemysig tapasrestaurang i närheten och sedan blev det faktiskt en tidig kväll.

Halva lördagen spenderades på Oxford Street där jag till min besvikelse inte hittade någonting att köpa. De andra två var ju om möjligt ännu galnare än dagen innan och kom därifrån med både det ena och det andra. Vid tre-tiden väntade afternoon tea på Churchill Hotel och jösses vad mycket grejer man fick. Väldigt gott och välbehövligt efter ett par timmar på stan. Lördagkvällen spenderades i Soho där vi åt jättegod mat och avslutade med ett par drinkar på O Bar. Helgen har gått fort och igår tog vi oss till Liverpool Street där vi lämnade in mammas och Louise väska för att strosa omkring lite på marknaden på Brick Lane. Det var soligt och härligt ute, så vi köpte jättemumsig pizza och satte oss i solen med varsin öl. Därefter var de tvungna att åka till flygplatsen och jag ringde Carro och Carro som var i närheten och de kom och mötte upp mig. Det blev varsitt par solglasögon för min och Carros del, men utöver det hade jag ingen shoppinglycka då heller.


Jag och Louise utanför teatern i torsdags kväll.


Lollo och mamma här i Kilburn.


Med varsin vaniljlatte på Kilburn High Road.


Lollo med delar av sina inköp.


Mamma med sina fynd efter första shoppingdagen.


Jag och mamsen i fredags kväll.


På El Pirata Detapas.


Jättegoda tapas.


Afternoon tea och champagne på Churchill.


Det här var verkligen min grej!


Delar av godsakerna det bjöds på.


Louise väldigt rosa te (färgen syns tyvärr inte på kortet).


Kusinen och mamma på hotellet senare på kvällen.


På The O Bar i lördags kväll. Strawberry Daiquiries och Raspberry Mojitos.


På Brick Lane igår förmiddag.

Nu är jag som vanligt jättetrött. Det ligger 1,3 kilo godis uppe på mitt rum som mamma hade med sig till mig, men jag är alldeles för seg för att gå upp och hämta det. Hon hade dessutom med sig en massa foton som jag tänkte klippa och klistra lite i, men det blir nog bara rörigt att släpa ner det. Jag vet inte riktigt när Andreas kommer hem för han har varit i Sverige över helgen, men det borde vara nångång snart. Så håll tummarna för att jag får gå upp snart och krypa ner i sängen och mysa med allt mitt godis.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Ninna

GRATTIS på namnsdagen!!!

Åhh, vad avundsjuk jag blir när jag ser allt som Ywonne och Lollo har shoppat. För att inte tala om det där kakfatet, verkligen något för mig :)

Ha en bra dag!

kram Ninna

2010-10-26 @ 07:52:48
Postat av: Amanda

Tack så mycket! :) Ja, jag såg att du var sugen på att komma hit i januari. Det tycker jag ni ska göra! Så får vi se om du kan slå syrran i shopping också! ;)

2010-10-26 @ 11:09:55
Postat av: Frida

Vilken kanonhelg! :D Afternoon tea med champagne och diverse bakverk låter allt annat än otrevligt!

2010-11-09 @ 18:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0