Crazy weather!

Tjoho!
Den här dagen har gått så galet fort, vilket egentligen är väldigt skönt. Vi har haft både ups and downs med barnen som har hoppat från glada charmtroll till ilskna trotsungar fram och tillbaka hela dagen.

Imorse var det soligt och ganska varmt så vi gick till kyrkan redan vid halv tolv för att hinna njuta lite av vädret på vägen dit. På tillbakavägen kom dock världens regnoväder och då regnskyddet till vagnen låg hemma var det bara att bita ihop och promenera ändå. Bussarna var givetvis redan fulla så jag gjorde mitt bästa för att hålla barnen torra och sprang i princip hem. Blöt är nog inte rätt ord för att beskriva mitt tillstånd när vi kom tillbaka till huset. Dränkt eller sjöblöt är nog mer passande, om ens det räcker. Väl hemma igen satte jag igång med köttfärssås och när boysen kom tillbaka från simningen gick dagen plötsligt från lugn till fullkomligt kaotisk. Angus håller på att få tänder så han var trött, ledsen och lite hängig, Wednesday bröt ihop när hon inte ville bada och Hank var bara allmänt förbannad och grät högre än någonsin. Lyckades dock till slut få på alla pyjamas och efter att Wednesday lugnat sig och Hank somnat i en av puffarna framför tv:n blev det återigen lugn i huset. Så nu sitter jag på mitt rum och hänger. Ska nog ta ett bad för att få tillbaka lite av den värme jag hade innan regnbadet tidigare idag. Plus att jag är insmetad i diverse barnkladd.


The glamourous life of an au pair. Köttfärssås, barnmat, bananklet, snor m.m.

På torsdag kommer mamma och Lollo hit och då väntar musikalbesök på kvällen. Sedan ser jag fram emot en helg med shopping, vin, god mat och släkthäng. Förhoppningsvis hinner vi klämma in lite sightseeing också för Lollo som inte varit här tidigare.

Kommentarer
Postat av: Ywonne Löfvall

ha ha, du är perfekt klädd för både making meatsauce och ha fyra snoriga ungar, men man vill ju hålla stilen, eller hur. Ska bli så mysigt att ha fyra dagar ihop.Hörs ikväll, kram mamma

2010-10-20 @ 07:43:30
Postat av: Anonym

Låter nice med lite sightseeing för mig..misstänker dock att Ywonne kommer minimera den biten för att hinna med mer shopping :) Bokade precis flygbuss till Skavsta imorgon så nu är vi snart på G! Kram Louise

2010-10-20 @ 14:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0