Resångest!

Hej där!
Idag har varit en ganska perfekt dag. Vi har haft omkring 20 grader och solsken hela dagen och jag har spenderat större delen av den med Hank och Wednesday i olika parker. Förutom en ganska lugn och skön dag på jobbet har jag dessutom fått veta att min underbara roomie Caroline har fått jobb, så det är helt enkelt en bra dag idag. Nu har jag precis kommit upp på rummet då jag blev bjuden på lite vin av Rebecca efter jobbet och fastnade i köket. Det verkar som att de trivs med mig, så trots att jag har varit lite osäker på min situation här den senaste veckan så känns det bättre nu. Jag tror att jag börjar känna lite stress nu när det snart har gått två månader och jag fortfarande har svårt med många saker rörande barnen, men jag antar att det hör till. Och om jag jämför dagens situation med hur det såg ut för fyra, fem veckor sedan så ser jag ju absolut en förbättring, så nu ska jag sluta oroa mig och börja njuta av att bo i London istället.


Lunch med Angus i förmiddags.


Med en busig Wennie i parken.


Hanky Panky tidigare idag.

Just nu sitter jag och funderar över vad jag ska packa med mig hem. Jag ringde precis en taxi som ska komma och hämta mig här vid halv tre inatt. Det känns sådär måttligt roande att tillbringa min andra natt för den här veckan på en flygplats/ett flygplan, men det ska samtidigt bli riktigt skönt att komma hem ett par dagar. Imorgon förmiddag väntar lunch hos familjen Jackeltoft och kvällen kommer att spenderas med Martins familj i Fjälla där vi ska bada tunna och fira Hans födelsedag. Så jag ska nog försöka sova lite nu om jag ska vara pigg imorgon, men först ska jag ta det där badet som jag aldrig hade tid med igår. Sedan väntar som sagt några timmars sömn, först här hemma och därefter i Ryanairs gudomliga flygstolar. Fy för resa, men härligt med hemkomst.

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0