Sköna söndagar!

Idag har sannerligen varit en riktigt härlig söndag. Och det underbara är att klockan inte ens är fyra och det fortfarande finns en massa seg söndagstid kvar att spendera. Imorse åkte Carolinen och jag till IKEA där vi åt mat och chokladapelsintårta och köpte lite småsaker till rummen. Därefter åkte vi tillbaka hem, blandade en stor kanna tinto de verano med massor av is och satte oss i mitt rum med våra nya doftljus och bara njöt av söndagskänslan. Snart ska vi röra oss ner i köket för att tillaga lite tacos, men först väntar varsin dusch och kanske lite rödvin på det.

Vår plan var ju egentligen att laga mat och ha filmkväll igår, men då Carro fick barnvaktsjobb på annat håll fick vi istället skjuta upp planerna till idag. Jag fick dock ändå till en ganska okej Halloween-stämning där jag satt, barnvaktandes i ett 640 kvadratmeter stort hus med fyra sovande barn och inte en annan vaken själ i huset. Men jag överlevde natten och nu ser jag fram emot en skräckiskväll ikväll istället. Jag är nämligen alldeles för skraj för att se sådana saker på egen hand och skulle inte ens få för mig att se trailern till en skräckfilm utan någon i närheten.

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen så att vi kan komma igång med maten sedan. Ska verkligen bli härligt med lite matlagning och film för det var riktigt länge sedan nu. Och vad har man en roomie till om inte för att dricka vin, laga mat och se på skräckisar? Skål!

Kommentarer
Postat av: Ywonne Löfvall

det bröts igår och jag kunde inte ringa upp, men det ser jag ju att ni hade världens bästa söndag (annars brukar vi ha världens bästa tisdag på bodypumpen, åtmistonde enligt instruktören)kul att du har carro där så ni kan mysa ihop. Ny vecka nya möjligheter, hörs senare , puss mamma

2010-11-01 @ 07:20:44
Postat av: Frida

Så mysigt!

2010-11-09 @ 18:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0