Spontan biljettbokning!

Okej, så Rebecca väckte mig vid tio imorse och bad mig komma ner och börja två timmar tidigare. Jag såg inga större hinder i detta och sprang ner för att ta Hank och Angus till parken. Båda somnade dock på vägen dit, så jag passade på att gå till apoteket och gick därefter till Starbucks i väntan på att de skulle vakna. Så förmiddagen var ganska lugn, men jag har ändå haft en lite halvjobbig dag med hemlängtan och svårigheter på jobbet så efter att ha ringt och skrämt upp mamma genom att gråta i telefonen gav jag mig ut med de två minsta på Kilburn High Road för att köpa lite saker för att pigga upp mig själv. Det blev mest lite tidningar och annat onödigt, men eftersom barnen ändå sov i vagnen vandrade jag ändå omkring en sväng och snart glömde jag bort varför jag ens hade varit så ledsen från första början.

Nu slutade jag för inte så länge sedan och då jag fortfarande inte kände mig helt på topp fick det bli en spontant bokad weekend i Madrid för att få upp humöret. Så nu är jag hur glad som helst och kan inte vänta tills jag får åka och hälsa på min söta Irina om drygt tre veckor. Jag säger bara det, att Ryanair kan man nästan alltid lita på. Så även om det är lite jobbigt att försöka hantera alla dessa barn ibland, så är jag säker på att det är lättare om man hela tiden har något att se fram emot. Det var väl ungefär så jag tänkte under hela tiden i skolan och på ICA också, men nu när man är i London så ska man plötsligt nöja sig och stanna här under helgerna. Jag förstår dock inte varför man ska ignorera det nya Ryan-utbudet, utan har bestämt mig för att bränna åtminstone halva sparkapitalet på lite helgresor då och då. Så nu återstår bara att boka en hemresa, en helg för att hälsa på Becksen i Barcelona, samt en tågtripp till Paris. Och så hoppas jag ju som sagt att jag får lite besök själv också! Nu ska jag slänga mig i badet med alla mina nya badprylar och sedan ska jag nog bara ägna resten av kvällen åt att äta choklad! :)


Gammal bild på mig och Irina.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Ywonne Löfvall

Hallå gumman! ja jag säger då det. lite ryan piggar alltid upp, glöm bara inte att ha växel om du blir "kissig". inte skrämde du upp mej,jag tyckte ju väldigt väldigt synd om dej dock, eftersom jag är skapligt ovan vid att du brukar gråta. Skönt att du mår bättre. Choklad ja, har fastnat på 72% mörk, och hur gärna man än vill, så går det inte att trycka i sig hur mycket som helst, och det är ju alltid en framgång. Kram mamma

2010-09-09 @ 07:15:04
Postat av: Amanda

Ja, nu känns det bättre. :) Själv äter jag mörk choklad med chili i och tyvärr så har de inte mycket god choklad i det här landet. Tacka vet jag Marabou!

2010-09-09 @ 09:43:37
Postat av: Frida

Skönt att du känner dig lite mer uppåt nu :) Medan du har hemlängtan har jag Mandis-längtan och jag ska verkligen försöka få till ett Londonbesök innan du kommer hem igen! Kul med Madrid! Puss

2010-09-17 @ 20:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0