Tisdagslycka!

Okej, så just nu är jag på ganska underbart bra humör tack vare goda nyheter från en vän, men låt oss börja med dagens händelser i rätt ordning. Jag började halv åtta imorse och efter att ha fått iväg de stora killarna till skolan tog jag med mig Wednesday och Angus på promenad till svenska kyrkan där vi spenderade större delen av eftermiddagen tillsammans med vänner och andra au pairer/nannys. Vi kom tillbaka så sent som halv fem och efter att ha lagat köttfärssås till alla barnen och fått åtminstone tre av dem att äta (inte Hank som först vägrade och sedan somnade på golvet i lekrummet och gick och lade sig för natten) blev det bad och kvällsmys och nu sover de allihop. Jag skulle ha träffat Cecilia ikväll, men hon var tvungen att babysitta så nu blir det än kväll med lösgodis, Marabou-choklad och tidningar istället. Internet bråkar på mitt rum så jag sitter nere i vardagsrummet nu, men allt godis väntar på rummet så jag ska skynda mig upp snart.

Men så till orsaken till min glädje! Caroline Danielsson har nämligen bestämt sig för att komma tillbaka till London redan om ett par veckor och hon kommer att hyra rummet bredvid mitt här på Mapesbury Road. Det ska bli så kul att få lite sällskap av någon i min egen ålder och jag är säker på att det kommer bli toppen att bo vägg i vägg med Carro. Så ikväll blir det minifest på rummet med alla mina onyttiga inköp från svenska affären. :) Pepp, pepp, pepp!


Jag är en glad au pair just nu.

Nu ska jag fokusera på Britain's Next Top Model och sedan blir det skype med Martin när han har slutat jobba.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Ywonne Löfvall

Väldigt goda nyheter du gumman. Hoppas du fick en riktig feelgood kväll med lot´s of candy and glossy magazines. kramar!

2010-09-15 @ 07:23:37
Postat av: Amanda

Tyvärr så fick jag det medföljande illamåendet också! :p

2010-09-15 @ 10:31:58
Postat av: Ywonne Löfvall

ha ha, tänkte lägga till det när jag skrev förra gången, ät nu inte så du blir illamående. man lär sig aldrig, eller hur?

2010-09-15 @ 11:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0