Tjejkväll hos Emmorna!

Hallå hallå!
Jag har ganska nyligen kommit hem efter en trevlig liten vinkväll med Emma, Emma och Cecilia. Vi jobbar alla fyra imorgon, så det blev bara lite mys i trädgården såhär efter jobbet, vilket alltid är trevligt. Imorgon har jag sovmorgon och för en gångs skull ska jag försöka sova ut. Jag brukar alltid lura i mig själv att jag kan göra något vettigt av morgonen om jag går upp lite tidigare, men hittills har jag som max orkat mig iväg till Starbucks så imorgon tänker jag verkligen inte sätta några klockor i onödan. Det får bli en seg morgon i sängen istället!


Härligt sensommarhäng i Emmornas trädgård.


Emma I och Emma II.

Jag har för övrigt fått veta att vi inte får tillbaka varmvattnet förrän på torsdag, så jag får väl se hur jag löser det problemet. Tanken var att jag skulle ha lånat duschen hos Emmorna nu för att slippa se ut och känna mig som en kloakråtta, men det glömdes liksom bort när jag väl var där och nu börjar jag få lite smått panik. Det får kanske helt enkelt bli en kalldusch imorgon bitti, men jag hoppas innerligt att jag ska komma fram till en bättre lösning innan dess.

I övrigt har det varit en härlig dag! Jag och Angus lyckades låsa in oss själva i bilen utanför simhallen tidigare idag, vilket kunde ha blivit lite dramatiskt. Vi hade nämligen parkerat precis intill ett träd, vilket gjorde att jag var tvungen att klättra runt bilen för att få ut Angus. Då kommer det en bil och passerar så att jag måste stänga igen dörren till baksätet och efter att ha knäppt loss bebisen inser jag att barnlåset har gått på och att vi inte kommer ut. Resterande passagerare har då redan hunnit in i simhallen så vi sitter där en stund innan en stackars kvinna går förbi på andra sidan gatan och hör mina knackningar genom bilrutan. Hon såg lite misstänksam ut och verkade titta sig omkring efter en eventuell kidnappare innan hon slutligen släppte ut oss. Så det var ju lite roande sådär på eftermiddagen!

Annars kan jag delge er att jag nu har planerat in min första hemresa och att den kommer att ske om bara knappt tre veckor. Jag måste ju hem och städa ur lägenheten lite och säga hej då till Martini innan han ger sig iväg till Asien. Plus att jag måste hem till alla mina små bröder som jag saknar som tusan nu när jag jobbar med barn hela dagarna. Nu ska jag sova!

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra jobbat med bilen där! du kör nu alltså? :)

2010-10-02 @ 22:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0