Friday Friday!

Jag har ganska precis gått upp. Just nu sitter jag framför datorn och äter frukost. Vid ett-tiden kommer Åsa hit och plockar upp mig och vi ska fortsätta hem till min kusin där det väntas hemstädning. Hon har nyligen köpt två små Cornish Rex som jag ännu inte har sett så jag är faktiskt ganska glad att jag ska få följa med. Igår jag fick jag dessutom lite spontanjobb i en villa här ute i Ljungsbro så jag hoppas att det fortsätter så här.

Efter jobbet igår mötte jag upp Elin och Carro i stan. Vi satt ute så länge vi kunde och drack cider på 55:an. Ikväll väntar förfest hos Elin och eventuellt utgång.



Cider och trevligt sällkap i solen.

Nu tycker jag att solen kunde titta fram så att jag kan gå på en promenad innan jobbet. Det har cirkulerat två polisbilar utanför mitt hus den senaste halvtimmen så jag vet inte riktigt om jag vågar mig ut. Nu kommer den visst förbi igen, ser jag. Och parkerar på min uppfart??! Men gud, den skulle visst bara vända. Jag vet inte varför, men jag blir alltid lite nervös av poliser. Antingen ska de väl sätta dit mig för någonting eller så letar de säkerligen efter psykopater och andra kriminella i min närhet. Att döma av de här polisbilarnas farande fram och tillbaka har de inte fått tag i sina bovar än och då säger mitt oroliga sinne till mig att stanna inne och undvika att bli nästa mordoffer. Kanske skulle man avstå från att se den där Scream 4 ändå? Men nej, den måste ses.

Och vet ni vad? Nu vet jag varför poliserna är här. Och jag kommer med största sannolikhet att överleva dagen. Det är en demonstration av något slag med kanske 25 personer sammanlagt. Och till det använder de sig av en vanlig polisbil, tre gigantbilar och en massa poliser utan bil. Nu står fem av de billösa poliserna borta på bron och försöker se farliga ut. Gud, vilken spännande morgon det blev så här fredagen den 15e april. Men alltså herregud, det är minst lika många poliser som demonstranter. Och vad demonstrerar de ens för/emot? De av er som har koll på mina criminal records och tidigare erfarenhet av polisen förstår säkert att jag gärna vill se dem som något inkompetenta i vissa avseenden, men visst är det kul att de skänker mig lite fredagsunderhållning så här på morgonkvisten.


Spänning på hög nivå.

Men nej, nu kan jag inte sitta här och snoka i polisens business längre. Nu verkar ju demonstranterna dessutom ha gett sig av så om man skulle ge sig ut på en promenix då kanske.

Pusshej!
/Amanda

Kommentarer
Postat av: Amanda

action

2011-04-17 @ 20:21:43
Postat av: Anonym

Visst var kissarna gulliga?

//Louise

2011-04-19 @ 09:53:05
Postat av: Amanda

Jättesöta! Och den lille, åhhh! :)

2011-04-19 @ 11:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0