Glad påsk!

Jag har jobbat hela dagen! Hade turen att åka med mamma hem efter jobbet och sitter nu i Ljungsbro där det väntar grillning till kvällen. Jag har precis kört hem en kompis till William och ska snart öppna en flaska bubbel och förbereda något slags tapasliknande att tugga på innan maten är färdig.

Imorgon har jag i princip inga planer. Men jag antar att det är så det är tänkt med långfredagen. Att man ska sitta hemma och ha långtråkigt och sympatisera med Jesus. Jag kan väl egentligen tycka att uttråkning är en ganska dålig liknelse till att sitta uppspikad på ett jäkla kors, men vad vet jag? Jag har ju inga egna religiösa erfarenheter av påskfirande direkt. Eller jo, jag var på midnattsmässa en gång för typ fem, sex år sedan och det var väl en relativt angenäm upplevelse. Åh, vad glada alla blev när klockan blev tolv och Jesus plötsligt levde igen. Själv är jag väldigt tveksam till uppståndelser och liknande, men jag beundrar folk som tror på det och kan nästan avundas dem lite ibland. Men avund är väl en dödssynd, är det inte så? Så jag antar att min avund inte uppskattas av de som faktiskt är troende. Aja, jag tycker i alla fall att en viss nivå av religiositet kan vara charmigt. Så länge det inte används i fel syften eller tvingas på andra människor.

Hej och hå, vadan denna religionsreflektion? Det är väl påsken som har stigit mig åt huvuvdet antar jag. Eller så har jag fått solsting av vårsolen. Det kan också vara så att jag fortfarande lider lite sedan dagens överdos av fönsterputs. Jag råkade nämligen sniffa på fel trasa tidigare idag när jag skulle försöka få ordning på alla trasor från städningen. Jag trodde nämligen inte att det var en toppenidé att torka av gamla, fina träbord med fönsterputs. Och efter att ha inandats en ganska stor mängd insåg jag att min hypotes troligen stämde. Så akta er säger jag. Fönsterputs är ingenting att leka med. Och inte ugnsrengöring heller för den delen! ;)

Men nej, nu kan jag inte sitta här och sega längre. Glad påsk på er allihop!
/Amanda

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag säger som mitt stora feta grekiska bröllop.

-PUT SOM WINDEX ON IT!!!!!!!!

2011-04-21 @ 22:03:17
Postat av: Amanda

;)

2011-04-22 @ 10:27:20
Postat av: Alexander

Men Amanda....? :D:D:D:D

2011-04-22 @ 17:15:09
URL: http://fingret.wordpress.com
Postat av: Amanda

Va? Tycker du att jag behöver en religionsundervisning kanske? Det tar vi på Brick Lane om två veckor tycker jag! ;)

2011-04-22 @ 17:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0