Tisdag!

Tisdag idag! Termometern visar sju grader och himlen är ljust grå. Inte en solstråle så långt ögat kan nå. Jag har ätit frukost och tänkte snart ta itu med min röriga garderob. Jag tittade in i garaget häromdagen och fann tre kartonger, en resväska och lite annat smått och gott som måste gås igenom snarast möjligt. Och så har jag minst lika mycket i Martins förråd samt en massa grejer i lägenheten som vi måste reda ut tillsammans. Jag har ingen som helst lust och just nu känns det som att det aldrig kommer bli av. Men vi får väl göra en ordentligt kraftansträngning någon dag när vi orkar med att ses igen.

Igår sken solen i Linköping. Jag och Sanita promenerade till IKEA i blåsten och spenderade första halvan av dagen där. Sedan mötte jag upp Linnea och Tove för mat och vin i solen. I eftermiddag kommer Sanita ut hit och vi ska gå och simma.


Jag och Linnea i solen.

Imorgon vankas det jobb. Jag ska putsa fönster i en villa. Fönsterputsning är underbart egentligen. Det är precis lagom jobbigt, inte alltför monotont och det bästa av allt, man ser snabba resultat. Och om man som jag inte har jobbat på drygt två veckor är det minst sagt välbehövligt.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Ywonne Löfvall

"stekare"

2011-04-05 @ 13:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0