Bihåleinflammation!

Jag började den här torsdagen med en tur till Cricklewood Health Centre där det snabbt konstaterades att jag behöver antibiotika för att bli bättre. Tandvärken är alltså inte tandvärk utan bara bihåleinflammationssmärtor som har spritid sig ut i kinden och hela vänstra sidan av överkäken. Så nu knaprar jag Amoxicillin och blir väl förhoppningsvis bättre inom en vecka. Imorgon är sista arbetsdagen för den här veckan, bortsett från söndag kväll då jag har lovat att babysitta. Ska bli skönt med helg även om jag inte känner mig speciellt sugen på att ta mig för något. Jag ska bo i Alex rum ett par dagar nu också för Beccas brorsa kommer hit och vill ha mitt rum. Orkar verkligen inte, men inte mycket jag kan göra åt saken.

Annars känns det mesta ganska likgiltigt. Det var lite sol idag, vilket alltid uppskattas, och det luktar tydligen vår ute. Men vad vet jag om det i mitt tillstånd? Jag känner inte ens doften av Angus äckliga bajsblöjor längre och de är annars svåra att missa.

Men nu är Alexandra på väg hem med en flaska vin. Jag kan behöva det tror jag. Imorgon får vi sovmorgon så då ska jag försöka ge mig ut och gå en sväng innan jobbet. Det lär ju inte bli någon powerwalk direkt, men jag behöver bara komma ut ur huset en stund utan barnen. Och försöka andas lite frisk luft genom min igentäppta stackars näsa.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Ywonne

Om ett par dar när medicinen verkat kommer du att få en rejäl kick, du har ju varit sjuk så länge nu. idag är det vår här, bara minus 3, krya på dej gumman. puss mamma

2011-02-25 @ 08:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0