Förberedelser!

Jag packar för fullt här och försöker få ner så mycket nödvändigt som möjligt i mitt lilla handbagage. Men det känns faktiskt ganska lugnt. Jag flyger ju med easyjet och deras handbagagerestriktioner är rena drömmen jämfört med Ryanair. För det första så slipper man knöla ner sin vanliga handväska i handbagaget, vilket annars kan vara riktigt problematist, (man brukar kunna höra sömmarna knaka på min väska då) och för det andra så finns det inga regler om hur mycket väskan får väga, så länge man själv orkar lyfta ner den i kontrollkorgarna. Man får dessutom bära med sig en normalstår påse med taxfree-innehåll samt en jacka eller ett paraply eller liknande. Heaven för oss weekend-resenärer med andra ord!

Snart ska jag hoppa in i duschen och om ungefär två timmar kommer Carro hem från jobbet. Hon flyttar imorgon så ikväll blir våran sista kväll tillsammans. Vi måste alltså ta åtminstone ett glas vin och ta ett gemensamt farväl av den här vackra tiden vi har haft som roomies. God, i'm gonna miss her! Men det blir tyvärr ett ganska kort avslut på det hela eftersom jag måste upp tidigt, tidigt imorgon. Min buss mot Victoria går redan klockan 05.14 och därefter fortsätter turen med tåg, flyg och metro innan jag slutligen anländer på hotell Cruz Sol i centrala Madrid. Vill som vanligt helst hoppa över själva resandet, men är i övrigt väldigt peppad på helgen.


Puss på oss! Love you, babe! :)

Nu ska jag pricka av de sista punkterna på min packningslista innan det är dags att gå och möta Carro för gemensamma inköp av kvällens tilltugg.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: carro

åh amanda :( kmr sakna dig så mkt. brick lane snart!!! <3333333

2011-02-13 @ 12:08:06
Postat av: Amanda

Det är så tomt i ditt rum nu, snuttan! :( Men absolut, Brickan redan på söndag, please!!! <3

2011-02-14 @ 17:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0