I'm back!

Hola!
Jag är tillbaka i London igen. Och denna gång är jag här för att stanna i åtminstone tre veckor till. Jag har hoppat omkring mellan så många olika platser, länder och hotell de senaste veckorna att jag är helt utmattad. Igår låg jag och sov som ett barn i soffan när Rebecca och Andreas kom hem klockan halv tio på kvällen och de skrattade gott åt mig medan jag segade mig upp för trappan för att krypa i säng. Den här dagen har dock gott väldigt snabbt, vilket är skönt. Det är punktering på dubbelvagnen så jag tog bara med mig Wednesday till kyrkan idag. Vi var inte hemma igen förrän strax efter fyra och sedan dess har timmarna bara flugit förbi. Nu sitter alla de små framför tv:n och ska snart i säng.

I helgen var jag och Becka i Madrid. MADRIIIIID! :) Solen sken när vi anlände i lördags förmiddag och vi gjorde ett misslyckat försök till shopping innan vinsuget kröp sig på och vi bestämde oss för att spendera eftermiddagen på soliga Plaza Mayor med varsitt glas vin/sangria i handen. Hotellet låg alldeles perfekt till och vi hade balkong ut mot torget och typ trettio sekunders gång till Sol och Plaza Mayor.


En glad och oerhört söt Becka på hotellbalkongen.


Och så jag, lite sådär lagom sliten efter resan...


Utanför hotellet. Vin och oliver i solen.


Plaza Mayor.


Fint väder...

På lördagkvällen köpte vi med oss ett par flaskor vin och traskade iväg till residenset där vi träffade Irina och de nya residensmedlemmarna. Efter många timmars tjat och fix fick vi till slut med oss ett ganska stort gäng till Dreams där vi dansade oss igenom natten fram till klockan fyra. Eller ja, vi gjorde så gott vi kunde med våra stackars smärtande fötter på vingliga klackar...  Efter pizza, chips och ett par timmars sömn vaknade vi lite lagom snurriga på söndagsmorgonen och gav oss ut på stan i jakt på något nytt att fylla väskan med. Det blev en klänning, en tröja och en väska för min del samt lite annat smått och gott för Beckas. På kvällen var vi så trötta att vi inte orkade ta oss för något vettigt, utan gick istället till Irina och åt mat. Därefter gick vi tillbaka till hotellet, packade och sov (återigen bara ett fåtal timmar).


En minst sagt lycklig Becka, tillbaka i residenset.


Vårt gamla rum, nummer 6. Kärlek!


Vår gamla franska balkong ut mot Duque de Liria.


På Calle Arenal med världens finaste Irina.


DREEEEAMS!


Dancing queens.


Irina, jag och Rebecka.



Världens bästa söndagsfrukost. Cafe con leche, croissanter och färskpressad apelsinjuice till frukost.


Churros con chocolate på CH&CH.


Bye, bye España. iHasta pronto!

Igår var jag alltså väldigt trött och sov sött hela natten. Nu ikväll väntar ett seriöst försök till packning eftersom jag snart ska lämna över mitt rum till Alexandra och sedan ett långt, elakt 12-timmarspass imorgon och på torsdag. Jag längtar redan till på fredag då jag får sovmorgon. Och till helgen då jag för första gången på länge bara ska få vara "hemma" i London.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag har väntat med spänning på det här inlägget! Åh, jag vill också dricka vin i den spanska solen! Nu regnar det här och även om solen vore uppe måste jag ju hitta nåt sällskap... Galen värd helg förstår jag! Det är ni värda! Hörs snart! besitos:)

2011-02-15 @ 22:12:28
Postat av: Ywonne Löfvall

ja vad ska man säga, bilderna talar för sig själva. Ser fantastiskt mysigt ut. Gatlopp från A- ö med så kort vistelse men jag kan ju se att det garanterat var värt slitet. Härligt för er tjejer, jättesöta är ni.

2011-02-16 @ 06:59:50
Postat av: Rebecka

Åh, vilka fina bilder du tog, mycket bättre än mina :) Jag ser fullständigt överlycklig ut att få vara tillbaka i mitt kära Madrid, och det var jag ju så klart. Detta får vi göra om snart, och kanske ett par dagar till den gången haha. Vi hörs, pusss!

2011-02-16 @ 21:52:59
Postat av: Sofie

å vilka fina bilder, jag saknar mina vackra brudar! hade gärna varit med er där i solen... såg verkligen härligt ut!

2011-02-19 @ 17:41:09
Postat av: Frida

gud vad härligt ni verkar ha haft det!! :D saknar er båda massor <3

2011-02-26 @ 22:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0