I'm suffering from chronic dissatisfaction!

Den här dagen har varit väldigt positiv, men gårdagens lilla ångestattack har tyvärr legat i även idag. Jag gick till kyrkan imorse med barnen och träffade upp Carro Netzell för lunch och fika där. Efter sångstunden gick vi ner till Oxford Street och sedan gick jag hem därifrån. Det tog mig exakt 59 minuter och när jag kom hem till huset igen var jag totalt utmattad. Men det är vid sådana tillfällen, när det tar mindre än en timme att gå med klackar och två sura barn i en dubbelvagn från Oxford Street och "hem" som jag inser hur mycket jag kommer att sakna London. Det känns jättebra att jag ska sluta, men nu är bara frågan vad jag ska göra istället. Och jag har kommit fram till att det egentligen inte spelar någon roll för jag lider av "chronic dissatisfaction". Oavsett vad jag gör så hittar jag problem i det och vill hellre göra något annat. Sedan är det ju skitkul ibland också såklart, men jag är ändå aldrig fullt tillfredsställd med min tillvaro och det stör mig lite.


Lägger upp en bild som inte har med någonting att göra mest för att jag längtar till sommaren.

I alla fall... Nu sitter jag och chillar nere i vardagsrummet. Jag babysitter ikväll för Becca och Andreas är ute och äter och jag har precis lagt de två äldsta barnen. Så om cirka tio minuter kommer troligen alla barn att sova och då tänkte jag passa på att se "The Tourist" med Caroline.

Nu ska jag stoppa i mig ett tiotal klementiner för jag har kommit på att det är en av mina nya favoritsaker i matväg. Jag kan inte förstå att jag har haft en så negativ inställning till dessa små, rara citrusfrukter tidigare.

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Ywonne Löfvall

ha ha, köpte själv ett nät med clemmisar igår och har sex stycken med mig idag, de kan vara slut före kl 9 om things dont go my way, och jag måste tröstäta. kan bara upplysa om att det kommit en halv decimeter snö under natten och det forsätter att snöa rejält här på morgonen så det är misääääääääääääääääääääääär!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-01-12 @ 06:59:11
Postat av: Frida

mandis, vad är det jag hör? äter du frukt?! :o det är ju inte utan att man blir lite stolt :)

2011-01-12 @ 21:23:17
Postat av: Amanda

Jag kan om jag vill! :D

2011-01-12 @ 23:53:47
Postat av: Sofie

FRUKT?!?! :D och du det där med dissatisfaction tror jag vi alla lider av, eller jag gör det i alla fall också. Vi kan lida tillsammans när du kommit hem, med en massa vin :D

2011-01-13 @ 19:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0