Tidig söndagmorgon!

Jag sitter nere i vardagsrummet och kollar på det ena dåliga barnprogrammet efter det andra. Ibland är det underligt vilken skit som får sändas på tv, och vilka puckon som kan tänka sig att vara med i dessa program. Men barnen gillar det och då är jag nöjd!


En liten Angus i sin ursöta mysdräkt.

I natt såg jag musen för första gången. Jag förstår inte hur någonting så litet kan föra så mycket oväsen. Vi snackar verkligen en liten sork här, men han låter som en hel koloni av svartråttor när han kryper omkring. Idag hade han klättrat ner i min tomma papperskorg och sen kom han inte ut. När jag tände lampan och tittade ner i papperskorgen blev han dock så rädd stackarn att han fullkomligt flög upp ur den och kilade iväg över golvet, varpå jag kastade mig bakåt av skräck. Det irriterar mig att jag är rädd för det där lilla krypet, men de är ju så snabba och jag har svårt för sådant. Plus att de säkert bits och ger en rabies och annat farligt. Det undviker jag helst!

Så nu är jag ganska trött med andra ord. Dels för att jag började klockan sju idag och dels för att den där lilla musen väckte mig hela natten. I natt tar jag minsann med mig Airplane upp i rummet. Jag är bara rädd att han ska fånga Mr. Mouse och sedan bli så stolt att han kryper upp i sängen för att visa honom. Och då kräks jag nog tror jag. Men det är ju i och för sig redan tillräckligt kräkframkallande som det är bara att dela rum med musen.

Nu är det bara knappt tre timmar kvar innan jag får sluta och då drar jag och Carro till Brick Lane. Just nu sitter jag bara och hoppas att solen ska komma fram så det blir lite varmt under dagen. Jag är trött på den här blåsten vi har haft de senaste dagarna.

/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0