Torsdag!

Godkväll bloggen!
Jag sitter och huttrar uppe på rummet och funderar över vart våren tog vägen. För några veckor sedan satt jag och Carro utomhus i kavaj utan problem och nu är det mössa och vantar som gäller igen. Det är tråkigt när det går åt det hållet tycker jag och håller tummarna för att det vänder tillbaka snart igen.

Jag fick i alla fall sluta en timme tidigare idag och sådant är alltid uppskattat. Becca och Andreas har ju varit iväg ett par dagar så de ville nog umgås lite med barnen nu ikväll. Själv är jag bara glad att jag fick lite extra tid att göra ingenting på. Jag skulle ha skypat med Jane nu, men hon är inte online så jag antar att det får vänta till en annan dag. Nu får jag i alla fall lite tid över till att ta tag i bloggen som jag har försummat lite den senaste veckan.

Förra torsdagen kom mamma och kusin Ninna hit så jag packade ihop lite grejer och flyttade över till dem på deras hotell nära Paddington. Vi gick till Westbury här i Kilburn och åt hamburgare och drack coctails, men det blev en ganska tidig kväll då vi alla var trötta efter jobb/resa. Fredagen, min födelsedag, inleddes med shopping på Westfield och därefter åkte jag till Liverpool Street för att möta upp min galet solbrända pojkvän. Jag måste säga att det var väldigt intressant att se honom igen. Underbart givetvis, men lite pirrigt och nervöst också. Vi åkte raka vägen till stan för att köpa en vettigare jacka och halsduk till Martin som tydligen tyckte att det var lämpligt med skinnjacka även här uppe i norr. Sedan åkte vi till hotellet och gjorde oss i ordning inför mitt 20-årsfirande. Kvällen inleddes på Hard Rock Café där vi åt mängder av mat och sedan fortsatte vi till Camden där vi mötte upp lite andra bekanta.


Mamma och Ninna.


Utanför hotellet, i väntan på taxi.


HRC.


Födelsedagsbarnet fick efterrätt.


I Camden.


Party people.


Underwooorld!

Fredagkvällen avslutades sedan på Underworld och jag hade en riktigt rolig födelsedag. På lördagen började vi som vanligt med lite shopping, men jag misslyckades brutalt och lyckades inte finna någon shoppinglycka alls, vilket är ganska olikt mig. På kvällen väntade musikal och jag kan upplysa alla om att jag nu har sett "We will rock you" för fjärde gången och ställer frågan när börjar det räknas som ett beroende? Jag antar att jag får ta en paus från den nu och vänta åtminstone ett år eller två tills nästa gång...

På söndagen åkte mamma och Ninna hem. Jag var tvungen att hoppa in på jobbet ett par timmar och därefter försökte Martin och jag oss återigen på lite shopping. Sedan tog vi det bara lugnt och avslutade kvällen med underbara tapas i Kensington. På måndagen var det dags att flytta ut från hotellet och börja jobba igen så vi hann inte umgås alltför mycket just den dagen trots att Martin troget följde med mig och barnen på allt vad vi tog oss för. I tisdags åkte min prins hem igen och nu får jag vänta tills nästa helg då jag åker hem en snabbis för att droppa av lite grejer.


Tack så mycket för en mysig helg och en toppenbra födelsedag!

Imorgon kommer Sandra till London så då ska jag återigen flytta ut ur huset och in på hotell. Det känns inte helt dumt faktiskt och det ska bli jättekul att träffa så mycket gammalt folk igen. På lördag blir det nämligen utgång med sammanlagt sju tjejer från klassen så det ser jag verkligen fram emot. Annars har vi nog inga speciella planer för helgen utan jag låter Sandra bestämma eftersom hon har lite mer begränsad tid här i London. Men kul blir det i alla fall!

Nu ska jag kanske sova i brist på annat intressant att göra. Eller packa såklart för imorgon måste jag sticka iväg direkt efter jobbet. Men om jag ska packa så måste jag först packa upp alla grejer från förra helgen och då blir det genast ett projekt som jag inte orkar ta tag i såhär på kvällskvisten efter tolv timmar på jobbet. Plus att jag ju ändå inte har något att lägga i väskan eftersom min garderob helt plötsligt är tom på vettiga kläder. Jag förstår inte varför det alltid blir så någon gång var femte vecka, men det måste ha att göra med att jag uppdaterar för dåligt helt enkelt. Det får vi ändra på nu i helgen eftersom jag bara lyckades införskaffa ett par kängor och en blus nu när gänget var här på besök.


Kanske ett av de bättre köpen på länge. 18 £ och jag är kär.

Nej, nu måste jag sluta. Det är ändå ingen som orkar läsa allt jag skriver... Och så måste jag stänga av mitt värmeelement innan värmen här inne når en brandfarlig nivå. Tänk vad varmt det kan bli på den korta tiden det tar att skriva ett blogginlägg.

Kommentarer
Postat av: Ywonne Löfvall

Riktigt rolig morgonläsning och kul med bilder. Du börjar bli en riktig "hotellhoppa" , men om du ska slippa jobba när du är ledig är det väl bäst att fly huset. Ha nu en riktigt kul helg med alla kompisar och hälsa Sandra också. kram mamma

2011-01-28 @ 07:25:34
Postat av: Josse

Jag har läst allt:) Åh, så mysigt med besök och födelsedag!!!! Skönt att du slapp dela efterrätten med mig den här gången:P Riktigt snygga kängor, så helt shoppinglös blev du ju inte. Kör järnet med girlsen!

2011-01-28 @ 12:18:26
Postat av: Amanda

Josse! Nu närmar det sig! Jag ska göra allt jag kan för att komma och hälsa på dig och dela efterrätt med dig igen! ;)

2011-01-28 @ 15:38:18
Postat av: Frida

Du verkar ha haft det riktigt härligt! :) Jag längtar efter att få fira dig lite jag också!

2011-01-28 @ 21:21:09
Postat av: Ida

låter som en helt kalas födelsedag :)

saknar dig amandaaa <3

2011-01-30 @ 22:19:00
Postat av: Sofie

men det är klart jag orkar läsa allt! :) Det låter ju som en helt underbar tid det där, och skönt att du fick en sån bra födelsedag! :D saknar dig här hemma! sjukt snygga skor förresten :) PUSS

2011-02-01 @ 15:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0