20 juni i London!

Här sitter jag! I Carros lägenhet i Fulham och vräker i mig Sensations Thai Sweet Chilli chips så att jag får ont i magen. Vi kom nyss hem ifrån Hammersmith och lyckades precis missa regnet som nu öser ner utanför fönstret. Carro står i duschen och snart är det väl dags att korka upp den första vinaren och komma i stämning inför kvällen.

Jag var så fasligt trött när jag anlände till Liverpool Street igår. Efter sju timmar av varvad vakenhet och sömn på bussar, flyg och sedan bussar igen var det svårt att hitta energin att ge sig ut och göra Brick Lane. Men som tur var hade jag världen bästa Starbucks nära tills hands och efter en stor kaffe därifrån var jag snart på topp. Vi gick som vanligt direkt till matmarknaden som nu hade utökats med en trevlig italiensk mathörna och efter ett stort pastaintag fortsatte vi till Vibe. Sedan rullade dagen förbi snabbt och avslutades slutligen på Water Poet efter ett par drinkar för mycket. Jag åkte sedan "hem" till Kilburn eftersom Carro hamnade hos Brendan och Alexander hos Amel. Jag genomgick dessutom ett mindre sammanbrott på vägen till huset i en kombination av lättnad, saknad och fördröjd ångest. Och jag måste säga att jag är glad att jag inte bo här längre. Det passade nog inte mig så bra det här London-livet. Inte vardagen i alla fall... Jag tycker mycket bättre om att komma hit och bara chilla så här några gånger om året. Det är bra det. Festligt liksom!



Och ikväll är det fest igen. Elk står på schemat där det väntas drinkar för halva priset hela kvällen. Jag, Carro och Alexandra är givna och sedan får vi se vilka mer som blir sugna. Men nu ska jag prova mina nya inköp från Primark och se efter om vinet är kylt än.

Pusshej!
/Amanda

Kommentarer
Postat av: Ywonne

Låter som livet är alldeles alldeles underbart. Vad har du inhandlat på Primark??? Kanske nåt till mig? nån liten solklänning? ha ha, skämt åsido. Hoppas du hittat nåt fint att ha på dig till kvällen. Hälsa alla jag känner. Kram!

2011-06-20 @ 21:27:12
Postat av: Josse

Hoppas att ni hade det kul på Elk och att ni tog det lugnt, men vet ju aldrig ur det kan gå med de där billiga drinkarna;)

2011-06-22 @ 19:01:08
Postat av: Amanda

Haha, Elk sög! Det var tre personer där när vi kom och de stängde typ så fort vi kom innanför dörren. :p

2011-06-23 @ 10:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0