Freedom!

Hallelujah! Jag har avklarat hela min första arbetsvecka och har nu nästan en veckas ledighet att se fram emot. Jag kom nyss hem och sitter nu som paralyserad i min stackars fläckiga soffa och funderar över hur jag ska orka packa, diska, städa, organisera... Gud, vilken dag det var på jobbet. Allt krånglade på samma gång och inte fick jag någon lunch heller för att allt blev så stressigt. Men något har jag väl lärt mig idag också hoppas jag. Nu tänker jag dock lägga larmhanteringen åt sidan en stund och fokusera på min ledighet.

Imorgon tar jag Skavsta-bussen klockan tio över sju och möter efter ett antal timmars resande upp Carro och Bojjan på Liverpool Street för en lång, härlig dag på Brick Lane. Sedan väntar några dagars allmänt häng och på onsdag kväll sticker jag tillbaka igen. Jag får världens krampkänsla i magen när jag tänker på resandet. Jag orkar inte, orkar inte, orkar inte. Det har blivit lite för mycket hattande den senaste tiden och jag skulle gärna undvika transporttiden om det var möjligt. Men men, egentligen är det ganska fascinerande att jag kan ta mig från min lilla lägenhet i Linköping till Brick Lane på bara sju timmar. Jag pallar nog. Det är ju för en god sak!

Nu har jag precis öppnat en cider i ett försök att få någon slags härlig ledighets/helgkänsla. Väskan ligger fortfarande tom på golvet och disken sedan igår ockuperar diskbänken. Dags för handling, med andra ord!



Vi hörs på torsdag om inte innan!
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0