Slut på veckan!

Söndagkväll! Söndagsångesten är närvarande, men kontrollerad. Jag borde sova, men är inte trött. Sov ganska länge imorse och tänkte försöka blogga lite innan jag slutligen tvingar mig själv i säng.

Igår fyllde Elin år. Jag, Carro och Rebecka började kvällen hemma hos henne med vin, cider, drinkar, allsång och presentöppning. Sedan hade vi planerat för utgång och trots att jag gav Ågatan ett tappert försök så misslyckades jag och bestämde mig för att gå hem redan i kön. Men det blev ändå en trevlig kväll och jag var så trött att jag troligen inte hade haft kul ute ändå. Jag vaknade med nackspärr i soffan vid tjugo över tre i natt och undrade hur tusan jag hade kunnat tillåta mig själv att somna där.





Lite bilder från gårdagen.

I förmiddags tog jag tåget till Rimforsa. Att åka tåg dit på sommaren gör mig alltid så barnsligt förtjust i livet. Jag tror kanske att tågsträckan mellan Linköping och Rimforsa kan vara något av det allra mysigaste i östgötsk naturväg. Det är bara skog, sjöar, näckrosor, hästar, bäckar, solsken, broar, små söta samhällen, stugor och kor överallt. Så jag satt där med min latte och ett leende på läpparna och tittade ut genom fönstret i 40 minuter och tyckte att livet kändes ganska bra. Sedan tar det ungefär två minuter innan man glömmer bort den där känslan och allt blir som vanligt igen, men åh, vad trevligt jag hade där en stund.







Så idag har jag alltså tagit mig an rollen som engagerad storasyster och spenderat lite tid med mina små, rara Rimforsa-bröder. Jag kom hem igen vid sju-tiden och har i princip inte gjort en enda vettig sak sedan dess. Men så får det kanske vara på söndagar. Imorgon börjar jag klockan elva och jobbar fram till nio på kvällen. Vill inte ens tänka på hur trött mitt stackars huvud kommer vara imorgon kväll. Men nu ska jag sussa!

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Ywonne Löfvall

Fina bilder,söt storasyster med söta lillebrödrar ???. Kan det heta så månne? Hoppas du får en bra dag på jobbet. Kram mamma

2011-06-13 @ 07:08:52
Postat av: Josse

Mysiga sommarbilder! Gött med både fest och poollek!!!

2011-06-13 @ 11:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0