Mystiskt sjuk!

Det här har varit en jäkla jobbig vecka. Det började i måndags med en flyttstädning i en villa som drog ut på tiden och slet sönder varenda muskel i min stackars arma kropp. Och sedan dess har jag varit ledig, men inte hittat på så mycket på grund av trötthet. I onsdags lunchade jag med Karolina och skrev kontrakt på lägenheten, men utöver det har veckan endast bestått av dåliga repriser på tv och sömn i enorma mängder. Så igår tröttnade jag, dels på den här lustiga sjukdomskänslan, men också på min hemska hosta som har plågat mig i säkert en månad nu. Jag fick en tid på vårdcentralen klockan halv tre, men inte heller där kunde de komma fram till vad problemet är. Jag hade ingen feber och lungorna verkade fungera normalt, men jag hade en sänka på över 160 (man ska tydligen ligga under 10 om man är frisk och kry) så jag skickades upp till akuten för att röntga lungorna och nu i eftermiddag ska jag tillbaka till vårdcentralen för att se vad som kan ligga bakom detta mystiska sjukdomstillstånd. Jag tror att misstanken är lunginflammation, men eftersom jag inte fick veta något på akuten igår, eller ens träffa en läkare, så vet jag inte än. Men just nu håller jag tummarna för att jag får någon slags antibiotika och kan bli frisk snart igen. Den här våren har varit lite för sjukdomstät tycker jag och det får gärna sluta snart.

Planerna för helgen ser lugna ut. Eftersom jag i princip inte orkar röra på mig och har svårt att andas kommer jag nog att stanna inne större delen av tiden. Men jag måste erkänna att det kryper lite i mig nu efter så många dagars stillasittande. Dock kan jag inte göra så mycket åt saken nu i mitt tillstånd mer än att vänta och se.


En gammal bild, från dagar då man mådde lite bättre. :)

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Rebecka

åh, älskar de där bilderna. har dock dem inte på datorn längre sedan den kraschade, du borde lägga upp dem på fb :) och hoppas du mår bättre snart för guds skull! lunginflammation, usch så hemskt. vi hörs snaaart!

2011-03-27 @ 12:08:46
Postat av: Amanda

Du kan få dem av mig någon gång om jag får alla Spanien-bilder! :)

2011-03-28 @ 12:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0