Söndag kväll!

Det är söndag kväll och solen har precis gått ner. Jag har haft en toppenvecka. Jobbet känns verkligen jättebra och jag ser till och med fram emot att gå dit igen imorgon. Det är mycket att lära sig och vi har fortfarande tre veckor kvar av vår utbildning, men i mitten av juni ska vi förhoppningsvis kunna hantera larmbordet på egen hand. Helgen har runnit förbi snabbt. I fredags kväll var Elin här och drack vin. Vi satt ute på balkongen och diskuterade diverse livsviktigheter tills vi fick oönskat besök av ett gäng fladdermöss som skrek och skrämde livet ur stackars Elin. Igår var det lite tapaskväll här hemma med mamma och lite annat folk och nu idag har jag, Carro och Elin suttit i solen, ätit jordgubbar och njutit av sommarvärmen. Vi hann även med en sväng hos Linnea och Tove där vi svepte i oss lite tinto de verano innan vi rörde oss hemåt.


Elin i fredags kväll.


Tapas i lördags.


Picknick tidigare idag.


Kaffe på Åbacka Café.


Just nu: Hemmagjord manikyr!

Nu sitter jag och piffar mina naglar. Resultatet blir kanske inte det bästa, men det är en perfekt aktivitet så här dags en söndag. Imorgon väntar först jobb och sedan promenad med Elin och fika med Johanna. Hela veckan ser ut att bli ganska fullspäckad och det ser jag fram emot. Jag är så glad för mitt jobb att liksom hela livet känns bra. I like it! Vi fick våra arbetskläder i fredags också så nu kan jag komma till jobbet som en riktig Securian. Men nu får det vara färdigbloggat. Tänkte försöka fokusera lite på Irene Huss-filmen på tv, men måste säga att det inte ser så lovande ut efter de femton första minutrarna som jag har halvtittat lite på redan. Vi får se om det blir bättre...

/Amanda

Kommentarer
Postat av: Alexander

Fasiken vad glad jag blev av det här! Amanda, du är bäst!

2011-05-23 @ 00:15:40
URL: http://fingret.wordpress.com
Postat av: Ywonne Löfvall

Du vet Pandan, efter regn kommer sol, sooner or later. Härligt att du gillar ditt nya jobb. Nice nails by the way. kram mamma

2011-05-23 @ 07:33:08
Postat av: Josse

Underbart att allt känns så bra, det är du värd! Njut!!!!

2011-05-24 @ 21:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0