Uppehåll!

Nu var det ett bra tag sedan jag bloggade. Anledningen är att jag inte har haft något internet sedan i söndags. Men den senaste veckan har jag i alla fall hunnit med att flytta, gå på jobbintervju, jobba, träffa vänner och en hel del annat. Flytten gick bra och jag trivs utmärkt i "min" nya bostad. Jobbintervjun gick mindre bra och det blev tyvärr inget jobb. Men så har jag ju inte ansträngt mig så mycket i sökandet efter något heller.

Igår var Frida här och åt sushi. Jag somnade i soffan ganska tidigt och var tvungen att gå upp vid halv sex imorse. Men Frida sov glatt vidare medans jag stack iväg till jobbet för att spendera ytterligare en dag i mitt kära badrum som jag förgäves försöker sanera. Herregud, kära läsare, rök aldrig inomhus! Jag blir ju nikotinförgiftad av det där jobbet. Men nu är det i alla fall klart... Badrummet alltså, resten tar vi någon annan gång. Imorgon ska jag till ålderdomshemmet Kalkonen eller vad det heter (Pelikanen? Blåmesen? Albatrossen?) och städa nyrenoverade badrum. Så vi hoppar upp några steg på fräschhetsskalan till imorgon alltså. För röksaneringar i gamla dödsbon måste väl ändå ligga väldigt långt ner på den skalan. Snäppet över liksaneringar dock, men en sådan tänker jag aldrig, aldrig utföra.


Sushi!


Trött tjej!

Ikväll kom Linnea hit. Vi åt mat och godis och grönsaksdipp och choklad, vilket resulterade i att jag nu ser ut att vara gravid i fjärde månaden. Men jag ska strax gå och lägga mig så det gör ingenting. Imorgon ringer klockan återigen alltför tidigt, men sedan är det helg och jag sticker till London och glömmer alla bekymmer!


Gulle-Linnea!

Nu tänkte jag hoppa i säng så att det äntligen blir fredag någon gång. Jag har ont i varenda muskel i kroppen plus ett par stycken som jag inte visste att jag hade. Men tanken på att jag får träffa min älskade Caroline på lördag och spendera en hel söndag med henne på Brick Lane i helgen tar mig igenom morgondagen också. :)

Godnatt!
/Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0